23 November 2012

Lelaki Perayu yang setia???


Update lagi.kemainn kalau da setat mengupdate aku nie..lagipun ini BLOG bukan VLOG okay..kali ni aku nak share dengan korang tentang LELAKI dengan sifat perayu nya..lelaki kalau pandai merayu memang cair la si perempuan ni..tak kata orang lain lah,aku pun kadang-kadang jalan jugakk..o0o0ppss!!! hahah..tapi lelaki nie memang terkenal dengan sifat rayu merayu nie kan??

Menurut penyelidik dari Universiti of Kansa kan,Dr.Jeffrey Hall terhadap responden,terdapat beberapa cara sesorang merayu pasangan nya..antara nya KLASIKNYATADRAMASOPAN.haaa nampak tak cara mereka nie??

KLASIK -
 Lelaki yang macam berpegang teguh dengan prinsip "lelaki adalah pemburu" means dia mula rajin tonjolkan perhatian pada si gadis pujaan nya.kata rayuan untuk cara ini macam nie "awak da makan ke belum?" habis kerja pukul berapa??" awak free x malam nie??jom keluar makan??" cara macam nie menunjukkan yang si lelaki nie bertanggungjawab dan memahami si gadis dan dia tidak terburu-buru untuk say "i love you"

NYATA-
Lelaki yang punyai sifat seperti ini,dia tahu apa yang dia mahukan.dia lebih gemar menunjukkan perhatian dengan mengirim bungkusan hadiah,sejambak bunga pada si gadis idaman.dia tidak malu untuk memberitahu orang sekeliling yang dia menyukai kamuuuu wahai si gadiss!!! rayuan mereka seperti ini, "saya sayang awak" "awak lah wanita tercantik di mata saya""pandang awak hari-hari buat saya jatuh cinta".Apa yang diluahkan itulah yang dirasakan dan dia xtidak main-main dengan cinta si gadis :)




DRAMA-
Drama???AWAS!!!! jauhi mereka yang bersifat seperti ini..lelaki jenis ini mampu  meyakinkan hati gadis idaman nya..seperti belikan bunga,bukakan pintu kereta dan memberikan perhatian penuh sama seperti drama-drama yang pernah anda tonton.rayuan untuk cara ini adalah "kehadiran awak membuatkan hidup saya lebih bermakna" "saya tak tahu apa akan jadi kalau awak tiada".rayuan seperti ini hanyalah untuk memuaskan keinginan dan egonya dengan menjadi seperti lelaki yang di idamkan semua wanita!!!

SOPAN-
Lelaki seperti ini tampak kurang menarik dan malu-malu dan anda beruntung kerana lelaki seperti ini tidak bermain dengan cinta kamuuuu!!memberi signal cinta yang bersifat tersembunyi,sesekali matanya melirik kepada wanita.TETAPI lelaki seperti ini tidak selesa kalau ada orang lain tahu akan perasaan nya terhadap pasangan nya.rayuan yang selalu di war-warkan ialah "rumah kita sejalan kan...." "baru-baru ni saya ada dapat tiket wayang tapi tak tahu nak pergi dengan siapa" "sedap makanan kat restoran tu,awak tak nak cuba ke??.....walaupun rayuan ini tidak keterlaluan isi hatinya tetapi lelaki mahu pasangan mengerti perasaan nya tanpa perlu mengucap secara jelas :)


Hmmmmm itulah antara cara-cara si lelaki perayu..tapiiiiiiiiii kaum-kaum adam jangan lah marah-marah aku yer,sebab apa yang aku baca nie sekadar berkongsi..kalau betul terjadi mugkin hanyalah kebetulan sahaja..pokok pangkal nya pada niat dalam diri sendiri yawwww..

Menjadi doktor falsafah. yang tak bertauliah malam ni..falsafah ke???heeyawwww....heheh..seee again..night :)

Assalamualaikummmmmm ^__^

4 comments:

Unknown said...

awak...blh singgah sini kejap? http://eimah2328.blogspot.com/2012/11/for-si-gadis-pecinta-belalang.html

dEdEQ dE wIshEs said...

OH CUKUP MELUAT .. HAHA ..

amanina nasuha said...

owhhh..okay-3..thanks.. :)

amanina nasuha said...

hahahhaa..meluat sangat02 ke kak ??hahahaa

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...