30 June 2012

Haish!!


Hello semua..semoga hidup kalian diberkati hendak nya..=)) as usual laa,aku nk update entry..mungkin entry kali nie x mcm entri selalu fokus pada one title..this time,nak banyak kan cerita dan banyak kan title..heeeeeee..

1st cerita
Semua sedia maklum,*agaknya lah..aku sudah berjaya menamatkan Diploma In Nursing..so skang berehat dirumah sahaja..kawan-kawan lain da berjaya cari kerja..dapat duit sendiri..mungkin bukan rezeki aku lagi kot..mungkin!! tawaran interview ad,boleh laa beberapa tempat tapi semua aku x pergi..sebab nya??biarlah rahsia..dah tertulis di atas sana aku x pergi,wat la cara macam mana p0wn,tetap juga x pergi kan??? bukan lah aku nie memilih sangat kerja tapi biarlah dulu..sebab-sebab nya dirahsiakan..

Bosan memang bosan duduk dirumah..yelah makan tidur..hari-hari on9..tengok status member member yang upload uniform kerja,yang bercerita tentang alam pekerjaan mereka..siyes,aku memang jeles!! bukan x usaha untuk mencari..tapi tuelah......!!! aku yakin suatu hari nanti aku akan bekerja jugak!! 

2nd cerita
 Duduk rumah,hari-hari macam biasa kena buat kerja rumah..x banyak sikit kena buat jugak...kemarin,kalau x salah aku..tengah-tengah syok basuh pinggan nie,ntah macam mana pinggan yang aku pegang tu boleh melantun then paaaannggg!!! *cm tue pinggan aku pecah..harharharhar..my bro & my dad dua-dua berpusing....reaksi?? my dad,"hah ad ape??" my bro plak ckp "ish-ish2!!!" aku tergelak jer..heheh..then aku ambik penyapu,sapulah..kalau x,abeh laa kaki-kaki dalam rumah tue luka..berhati-hati aku sapu..yelah serpihan kaca yang kecik-kecik tu bukan nampak....dalam hati ni " mcm mane lah boleh pecah,aku pro taw bab-bab basuh membasuh nie" ..pas tu mula nak ikut cakap orang tua-tua,kalau sesuatu pecah mesti ada yang nak berlaku..tapi aku wt x endah jer..Alhamdulillah,sehingga ke hari nie x de perkara yang buruk berlaku..

3rd cerita
Sepanjang aku menjadi belia yang permanent kt tempat aku nie,aku pown menjadi orang kuat untuk melakukan aktiviti-aktiviti..last week aku join maen futsal..dapat lah jugak naib johan..harharhar..dalam x pandai maen tuh,,boleh laa..then hari khamis lepas maen aktiviti lambung kasih sayang..haaa jangan memain nama tu..actually,game tu sambut belon yang ad air..dari jarak dekat then jauh-jauh..main just suka-suka..dapat johan..haahaha..seronok..minggu depan aku join plak wakil belia ke kuala lumpur untuk sambutan hari peneroka..kiranya aktif jugak lah kot..hehehehe...

gambar tiada kaitan dengan entry..hihihi..


Okelah..da abeh da cerita nya..sebenarnya bosan malam-nie lepas tgok masterchef selebriti x taw nk wt ape,hupdate laa blog dulu..saja suka..x bnyak mana pown ceritanya..heheheh...& hari ni kan last untuk bulan Jun..Besok da masuk bulan Julai..sekejap jer..x lama sambut  bulan Ramadhan pulak...

0hh yaaa..esok hari 1 Julai..happy Anniversary to Tomok & K.Ayu...first anniversary wif baby Arrian..=))

wokeyyhh!! daaa...bye!! 

Assalamualaikum......


2 comments:

Arina Shamsul said...

semoga cepat2 dapat kerja ye dik :)

supaya tak bosan duk rumah dan tak banyak pinggan pecah..hahaha.

amanina nasuha said...

Arina : heeeeee insya allah...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...