08 October 2014

Saloma Biopic

Assalamualaikum..
Selamat Hari Raya Haji :)



Hye! Baru berkesempatan tengok citer Saloma Biopic ni kat Astro First..Actually.,aku memang suka ambik tahu pasal kisah orang-orang zaman dulu..zaman mak ayah aku pown tak wujud lagi..konon nak menjiwai lah..hahahaha...tapiiiiiiiii itulah aku :)



So malam raya lepak bertiga dengan mak abah,tengok lah citer ni..citer ni ada dua bahagian..generasi macam aku ni tahu ke kisah-kisah sebenar artis zaman dulu?mesti tak lah kan..lahir-lahir je dah boleh tengok citer itu ini,realiti nya tak tahu kan?







So pelakon nya pown memang menjadi dan sesuai lah bagi pandangan aku..orang kata "kelahiran semula"..



Untuk bahagian pertama ni mengisahkan tentang kehidupan saloma semasa kecil dengan keluarganya..dari apa yang aku tengok memang saloma ni ada bakat menyanyi lah dari kecil..sampai lah umur belasan tahun da boleh jadi penyanyi terkenal...






Untuk bahagian kedua plak banyak mengisahkan kegigihan saloma menjadi penyanyi sehingga ke Bangkok,Thailand dan kehidupan nya bersama Tan Sri P.Ramlee..Dan sehingga lah akhir hayat suami tercinta dan beliau sendiri..




"Mah,suatu hari kau akan jumpa orang yang kau cinta lebih dari kerjaya kau sendiri" 



Tak rugi lah kalau langgan pown..aku memang tunggu-tunggu nak tengok citer ni..so far sangat bestlah..apa-apa pown memang terbaikkkkkkkkkkkkkkkkkk... !! 








So apa tunggu lagi,tengok lah citer nie yea..enjoy! Selamat Menonton...



Assalamualaikum..bye :)

2 comments:

  1. Tak sempat lagi nak tengok tapi ramainya cakap bestttt

    ReplyDelete

ohsem meyh! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...