06 June 2013

First June di Terengganu

Assalamualaikum :)

Hari ni hari ke tujuh dalam bulan june..tapi entry yang bakal korang baca nie adalah hari pertama dalam bulan june..okay??boleh??hehe..biasalah kekangan masa untuk update entry,walaupown hati ni membuak-buak seperti ombak yang sedang bergelora..aicehh hiperbola kemainn..ntah betul ntah tidak.. ^__^

0kaylah,1 june 2013 lalu iaitu seminggu yang lepas aku dan dua orang housemate,merangkak kawan klinik pergi melepaskan stress dari penat bekerja..aisehhmaann..stress sangat la kann...holidays ke Terengganu u all..yup Terengganu Darul Iman.."nananana ganuu kitee"

Kami bertolak pagi sesudah subuh.."subuh sangatlah"..dalam pukul 7 lebih camtu lahh..pastu makan kat Cherating yang makanan nya agaklahhh..hehehe...

menikmati keindahan negeri terengganu..pokok kelapak kiri dan kanan jalan..:)

Tempat pertama kami pergi Muzium Terengganu..pastu macam biasa lah mengabdikan kenangan kononya kan..hehe..ambik-ambik gambar..

Destinasi kedua pergi Muzium Tamadun Islam..pusing-pusing luar muzium (x masuk pun sebab tiket mahal) hahaha..pastu nak bergambar la kat masjid kristal tuu...dari jauh jer haa...

haaa belakang tu masjid kristal :) 

Abaikan muka aku yang ntah ape-ape mcm tu..hihihi..panaihhhh u all..destinasi seterusnya pergi solat kat masjid terapung..yup..sangat indah kat masjid tu..ofkos atas air..ikan-ikan dlm air tu pun sangat unik bagi aku..haa bagi aku laa..

inilah Masjid Terapung :) nice!!

Destinasi terakhir kami di Terengganu kemana lagi kalau tak ke Pasar Payang..Jantung negeri Terengganu..memang rambang mata masuk dalam tu..tapi aku pilih ape?? keropok goreng saja..yea!!hanya keropok sahaja!!hehehe..kedekut tak??bukan kedekut tapi ntahlah..hahahah..

Ini lah kami..K.Nana,K.Dayah & me (Nina)..
kemah keming kami bertiga berjalan ke Terengganu :)

I'm so happy..next time boleh lah pergi lagi..kemana-mana saja..Niat nak berjalan saje..kalau orang tanya "pernah pergi sana situ sini??yeaa saya sudah pergi!!! "hehhe

oklah itu saja yang nak diceritaiinnnn..tima kasih yaaa :)

Terima kasih sekali lagi sudi baca entry aku..

Babaiii..






5 comments:

Unknown said...

nak ikot,,, xpe next entry aku singapore lau ko ikut yg boleh la update kat blog cik belalang nie hehe any way jgn sadihhhh ye ..solehah a.k.a ni acc compny aku ..

amanina nasuha said...

ceeettt..aku ngat sape laa tadiii..hahhaha..aku nak g singapore!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

MAMA AINUL said...

wah, bilalah nak sampai ke terengganu ni, huhu,
blogwalking jom :D

http://ehfarahin.blogspot.com

amanina nasuha said...

hehehhe..best taw..ok done :)

| CIKZEK | said...

pehh g ganu x dtg unijaaaa. hahaha

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...