10 April 2012

Aku di bilik bedah





Sekarang aku berada di penang..auch!! jauh aku merantau..actually,aku tengah berpraktikal untuk last sem..dulu kt Jitra,skang nie kt Penang plak..baru jer nk masuk 3 hari..kt sini 3 minggu,then ke bukit mertajam plak..kemungkinan laa...klu x stay laa kt Penang nie ag..

Praktikal kt hosp penang nie macam-macam pengalaman aku dapat..yelah,untuk first day & first week da dapat turn masuk OT ( operation theatre )..alaa bilik bedah tue..kalau da masuk dalam bilik bedah,mesti fikiran ke arah pembedahan yang besar-besar kan?? hmmm betul lah tue..tapi ad jugak yang biasa-biasa..

Hari nie,hari kedua kau kt OT,da dapat tngok crani0tomy..huhuhuhu..memang betul-betul pengalaman gn incisi0n & drainage..semalam dapat tengok baby operate..baru 2 hari tgok dunia da kena operate,then budak 10 tahun,stage 4..cancer..betul-betul sedih...:-( macam-macam laah dapat tgok operation..sana sini penuh darah...

Da masuk OT baru pham tugas-tugas scrub nurse,circulatry nurse..tgok surge0n-surge0n bertekak nk wt pr0cedure..semua nk ikut idea masing-masing..aku kt tepi tue gelak-gelak jer..mcm da kt overseas plak,surge0n semua chinese..

Apa-apa p0wn semua tue pengalaman baru bagi aku..sangat-sangat teruja dan seronok...next week aku kt hosp psy plak..psiktrik..untuk pesakit mental..dengar kawan-kawan cerita cm seronok jerk kan..nk taw,kena lalui sendiri laa :-))




nie gn Nina






 
nie plak gn Nadia..

Snap pic time rehat..bsa laa 2..haahhaha..

0ke lah...stop dulu..saja nk share gn k0rang semua..

Thanz sebab sudi baca entry aku  ^_^

Wassalam,bye


1 comment:

Shiema Sufian said...

Buat kerja elok elok ye (:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...